dinsdag 12 februari 2013

dag 12 --> verjaardag van m'n meetekindje Ilyana

Hallo iedereen,
Eerst en vooral wil ik mijn meetekindje Ilyana nog eens een heerlijke verjaardag toewensen, t'is zo'n scheetje !
We zijn vandaag samen op pad geweest om haar verjaardagscadeautje te kopen. Een mooie nieuwe tenue in de frisse lentekleuren geel, en een verkleedpakje van K3 (b)engeltjes. Ze was zo content! We waren van plan om dan een pannenkoek te gaan eten, maar ze wou liever een ijsje (wat dan weer beter was voor mij want daar had ik totaal geen zin in, veel te koud!)
Nu ja, dit even ter zijde, jullie komen waarschijnlijk niet kijken welke cadeautjes ik voor m'n meetekindje gekocht heb, maar naar wat ik allemaal naar binnen gespeeld heb vandaag ;-)
mijn dagplanning:

ontbijt:
200gr magere platte kaas
30gr all bran plus
1/2 appel (in de platte kaas gesneden)

middagmaal:

100gr gekookte pasta
lente-ui, tomaat, paprika,sla
zilver-ui, suikerboontjes
100gr magere hesp
1 el vinaigrette




avondmaal:


een receptje uit het startersboekje pag 46:
pasta met ham*

tussendoortjes:
1 peer
200gr magere yoghurt natuur met zoetstof
1 sinaasappel

Ik geef je nog even het receptje mee:
*pasta met ham:
kook 60gr ongekookte pasta zoals aangegeven op op de verpakking gaar. Snij 2 plakjes magere gekookte ham en 1 ui in stukjes en bak ca 3min in 1kl olie. Snij 200gr champignons in plakjes en voeg toe met 100gr doperwten. Blus af met 100ml groentebouillon en laat ca 7 min koken. Roer er 1 stukje smeltkaas 30+ door en breng op smaak met peper en zout. Roer de pasta erdoor, verhit kort en bestrooi met 1 el bieslookringetjes.

Voila lieve volgertjes, dit was mijn dag vandaag. Hopelijk verloopt die van jullie even gemotiveerd.
Morgen ga ik met een goei vriendin naar een indoorspeeltuin met de kinderen, hopelijk laat ik me niet verleiden door de geur van wafels en pannenkoeken
Groetjes en tot morgen



2 opmerkingen:

  1. Mmm, wat ziet je eten er weer heerlijk uit! Tof dat je het vanmiddag zo leuk vond :-)
    Amuseer je morgen in de indoorspeeltuin. Ik ben er zeker van dat je dat morgen ook weer goed zal doorstaan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmm, dat slaatje ziet er wel lekker uit!
    En laat je morgen niet doen aan die pannenkoeken, hé! Da's toch niet zo lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen