dinsdag 19 februari 2013

Dag 19 jeey

Hallo iedereen!
Pfft een vermoeiende dag op het werk. k'Was blij dat het 16u was! Vlug even de kindjes afhalen en dan achter mijn lang verwacht pakketje naar de post. Geeeeeeeene bang, tis een pakket hobbygerief :-) Jeey
Heb me dan vlug wat voorbereidingen getroffen voor het avond eten, want ons jongste had zwemles vandaag. Heb me wel een beetje mispakt, der was meer werk aan of gedacht. Nu ja, k'heb gegeten en k'heb  foto's genomen dus , .....alles in orde

Mijn dagplanning:

ontbijt:
45 gr all bran plus
200gr magere platte kaas 0%

middagmaal:
2 boterhammen
1 kl boter
1 schel weight watchers kaas
portie rauwkost
1 el vinaigrette light

avondmaal:


pasta prei schotel*
als dessertje een ferrero rocher :-)

tussendoortjes
1 boterham met effi (had grote honger toen ik thuiskwam)
1 yoghurt 0%
1 appel

ik geef jullie even het lekkere receptje mee:
*pasta prei schotel: voor 4 personen 9PP/P
1kg prei
160gr ongekookte
1 ui
80gr gekookt magere ham
1kl olijfolie
125ml magere melk
150ml bouillon
2 eieren
30gr boursin light met kruiden
2 el provencaalse kruiden
2 el paneermeel
90gr geraspte kaas 30+

Maak de prei schoon en snijd deze in ringen. Blancheer de prei 5 min in kokend water en giet af. Kook de macaroni gaar in gezouten water en giet af.
Snijd de ui en de ham in blokjes. Verhit de olie in een pan en fruit eerst de ui en vervolgens de ham. Voeg de prei toe en breng op smaak met peper en zout. Doe het preimengsel samen met de macaroni in een ovenschaal. Verwarm de oven voor op 180°
Meng de melk met de bouillon, de provencaalse kruiden, de eieren en de kaas met kruiden en breng het mengsel op smaak met peper en zout. Verdeel het mengsel over de prei en de macaroni. Bestrooi de schotel met het paneermeel en de kaas. Bak de schotel in 35 minuten in het midden van de oven gaar en goudbruin.
Smakelijk


2 opmerkingen:

  1. Mmmmm, ziet er een megalekker recept uit!!! Mjammjam, moet ik ook maar eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er idd héél lekker uit en gezond! Goe bezig ze!

    BeantwoordenVerwijderen