maandag 25 februari 2013

Dag 25

Hallo iedereen
we zijn hier weer si. Amaai was met dat verschieten zeg in m'nne mailbox vanavond. Het is heel leuk en erg motiverend dat jullie mij zo steunen, maar zo'n nieuwsbrief van Marie Ange had ik nu toch ook niet verwacht. Eerst en vooral wil ik iedereen nog een keer bedanken om toch mijn blogje te bezoeken. Door jullie blijf ik bezig :-) Jullie geven mij zo'n boost !!! Dank u daarvoor -xxx-
Vanaf vandaag zal ik ook proberen om mijn receptjes ( via mijn blog dan) op pinterest te posten zodat je niet iedere keer moet komen zoeken waar je een leuk receptje gezien hebt, en dat de mensen die mijn blog niet echt volgen gewoon direct naar de recepten kunnen.
Mijn dagplanning zag er vandaag als volgt uit:

ontbijt:
30gr all bran plus (2)
200gr magere platte kaas (2)
1 banaan

middagmaal:
100gr gekookte pasta (3)
restje bolognaise saus gisteren (6)

avondmaal:
zalmschotel met ananas* (12)
(mijn week n°8 pag 8)



tussendoortjes:
1 yoghurt 0%
1 peer
1 sinaasappel


het receptje:
zalmschotel met ananas: (1pers)
40gr ongekookte rijst
125gr zalm
2 stengels prei
1kl olie
2 schijven verse ananas
150ml groentebouillon (of vis)
1el light room
ev citroensap

Bereid de rijst zoals aangegeven op de verpakking. Snij de zalm in blokjes en de prei in ringen. Verhit de olie in een pan met antiaanbaklaag en bak de zalm ca 3 minuten. Bestrooi met peper en zout ( of viskruiden van piet huysentruyt), haal uit de pan en bak de prei ca 10 min in het braadvocht.
Snij de ananas in blokjes. Doe de bouillon in de pan van de pei en breng aan de kook. Roer de rijst, ananas en de light room erdoor. Schep de zalm er voorzichtig door en breng op smaak met peper en zout en ev viskruiden en citroensap.

Voila si dat was het voor vandaag, nog een beetje opruimen, kindjes naar bed en dan bones en homeland kijken .. Tot morgen



2 opmerkingen:

  1. super om telkens je blogje te lezen, zalig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alle dagen een verrassing om te lezen en zien wat je klaarmaakte , t'ziet er altijd even lekker uit !!

    BeantwoordenVerwijderen