zaterdag 2 maart 2013

Dag 30

Goeie avond iedereen,
Jeey eindelijk weekend :D --> boodschappen doen, de was en de plas, de kids naar de turnles en in de namiddag dan es met de spruiten naar de hobbybeurs in kortrijk. We gingen workshoppen, mijn keppe'tjes en ik. Hun brilliante idee, ooooh ja mama, laten we een snoeptaart maken :s --> HEEEELLLUUUUP !!!!!
hier was mama dus niet op voorzien he. En daar hang je dan, met uw smoelleke just boven de gommekes, de kikkerkes, de marshmellows, de aardbeitjes en nog vele andere kleurrijke lekkernijen. Leuk hoor workshoppen :s al maak ik liever kaartjes, daar wordt je zo dik niet van.
Nu, ik heb mijn neus en mijn ogen in mijn zak gestopt en ben lekker gaan helpen met mijn snottebellen :D
Makkelijk was het niet hoor en eens thuis zijnde heb ik toch stiekem ne kikker van de taart gestolen.
Vervolgens verliep mij dag als volgt:

ontbijt:
200gr magere platte kaas (2)
30gr cornflakes (3)

middagmaal:
2 boterhammetjes (4)
1 kl boter (1)
1 schelleke ww kaas (2)
sla en tomaat
1 el dressing (1)

avondmaal:
ovenschotel van kabeljauw en prei* (11)

ik ben nu geen viseter, maar deze maak ik zeker opnieuw!
suuuuuper lekker

tussendoortjes:
1 appel
1 marshmellow van de ww (1)
1 kikkersnoepje (?)
1 sinaasappel
1 yoghurt 0% (1)
het receptje voor 4 personen
ovenschotel van kabeljauw en prei
560gr kabeljauw
750aardappelschijfjes
3 preien
30gr vloeibare boter 
40gr maizena
400ml magere melk
100gr geraspte kaas 20+

Verwarm de oven voor op 225°. Kruid de vis met peper en zout. Snijd de prei in halve ringen, was ze en blancheer ze een paar minuten. Giet de prei af en laat goed uitlekken. Smelt voor de saus de boter in een pan. Voeg de maizena toe en roer goed. Voeg beetje bij beetje de melk toe tot de saus de gewenste dikte heeft. Breng op smaak. Spray uw ovenschaal beetje in met vetstof of gebruik een silicone bakvorm en leg er de kabeljauw in. Bedek afwisselend met een laag prei en een laag aardappelen. Giet er de saus over en bestrooi met de geraspte kaas. Dek eventueel af met alu folie en zet voor 35 min in de oven. Verwijder de alu folie 15 min voor einde om een schoon korstje te hebben
(ikzelf zit met een hete lucht en heb geen  alu folie opgelegd)
Smakelijk !


morgen staat er weer een gerechtje met vis op het menu, maar dan met gerookte zalm
Tot dan?


3 opmerkingen:

  1. MMmmm, wij eten wel graag vis, thx voor de tip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, zoveel punten zal dat kikkersnoepje je wel niet gekost hebben zeker? Moeilijk om ermee te werken, zonder dat je eens mag proeven. Ma ge hebt da weer goed gedaan! En je gerechtje ziet er weer oveNheerlijk uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker visrecept , opgeslagen om in de toekomst te maken , mercie .

    BeantwoordenVerwijderen