dinsdag 5 maart 2013

Dag 33

Hey hey hallookes,
voila si ,de dinsdag zit er ook weeral bijna op. Lekker genoten van t 'zonneke vandaag, t' kan zo'n deugd doen. Jammer dat ze haar morgen weeral ga verstoppen achter die sombere wolken. Morgen ga ik es naar t'shopping, es kijken of ik al een maatje kleiner ben geworden. :-) Ze zeggen toch dat elke 5 kg een maat is? Of heb ik dat mis?
Nu ja, in ieder geval:
mijn dagplanning:

ontbijt:
200gr platte kaas (2)
30gr all bran plus (2)
1 kiwi

middagmaal:
2 boterhammen (4)
1 kl boter (1)
1 schel ww kaas (2)
rauwkost
1 el dressing (1)

avondmaal:
Goulash* (6)
rijst (7)
had het nooit durven denken dat dit zo lekker zou zijn



tussendoortjes:
1 banaan
1 appel
1 yoghurt 0% (1)

ik geef jullie nog het receptje mee van de goulash: (2 pers)
240 gr varkensstoofvlees
1kl margarine
1 ui
1 teentje look
laurierblaadjes
1 paprika
paprika poeder
500ml pasata
1 potje tomaatpuree
100ml vleesbouillon
champignonnen

Bak het vlees bruin in de boter. Haal het vlees uit de pot  en fruit de ui en de look in diezelfde pot. Doe daarna de paprika in en de champignonnen erbij. Beetje laten doorstoven en de pasata en de tomaatpuree erbij doen. Voeg een beetje paprika poeder en de vlees bouillon ook toe. Eventueel een paar laurier blaadjes voor de smaak. Dek af en laat sudderen op een klein vuurtje ( heeft bij mij een dik 2u opgestaan)
Af en toe es omroeren. Klaar :-)
Smakelijk!

Verder nog een prettige avond en tot morgen

7 opmerkingen:

  1. heeft varkensstoofvlees niet teveel geen vet of gebruik je een ander stukje van het zwijntje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey veronique, nee, ik heb wel degelijk de stoofvlees genomen maar tis idd wel 5 punten voor 120gr

      Verwijderen
  2. Het ziet er weer lekker uit, ik heb dat nog nooit gegeten. Vnvd heb ik eens een gerecht gemaakt geinspireerd door jou ;-) Kheb die pasta eens gedaan met die prei. De zalm er natuurlijk wel uitgelaten doordat ik dat niet eet, en vervangen voor mijn ventje door iets anders he ;-)Twas mmmm lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi

    Zalig om die receptjes te lezen van jou. eigenlijk heb ik ook eens een vraagje, ik zoek eigenlijk de inspiratie om eens een telvrije dag te houden, doe jij dat regelmatig? Zo ja, misschien eens een dagje inplannen en op je blogje zetten?

    grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo wendy, ik wil zeker voor jou es een telvrije dag proberen, maar ik ga me eerst nog es goed informeren, kwestie van de juiste info door te geven he. Donderdag ga ik naar de cursus en ga es m'n oor laten vallen, en dan steek ik speciaal voor jou es een telvrije dag in m'n programma :D
      grtz

      Verwijderen
  4. ok, super van je, merci hé en succes donderdag, maar daar twijfel ik niet aan! x

    BeantwoordenVerwijderen