woensdag 13 maart 2013

Dag 41

Hallooooooo iedereen?
Prettige dag gehad? Amaai als dat geen maartse buien waren :s eerst super zonnetje en dan sneeuwvlokken als eieren ! Vandaag had ik leuke vooruitzichten, ik ging mokka merenques bakken en macarons maken voor de collega's en alsook een taart bakken voor de sponsorloop op de school van mijn jongste dochter. Lekker bisquitje gebakken en schoentjes geknutsteld in suikerpasta om dan vrijdag mee te nemen naar school.


Ze verkopen dan de taart op de sponsorloop en de opbrengst gaat dan naar een goed doel. Nu, een geluk dat ik een kleuterjuf tegenkwam deze middag, want die wist mij te vertellen dat de sponsorloop uitgesteld is naar volgende week. Hier sta ik dan, met mijn taart :s Nu ja ze kan met gemak de diepvries in en aan de geknutselde schoentjes zal ook wel niets aankomen. Van de macarons is dus niets in huis gekomen deze namiddag en de mokka merenques waren (alweer) mislukt. Dikke pech.
Wat vandaag betreft, het was een veel betere dag dan gisteren. Super van mezelf dat ik me herpakt heb ipv m'n kop te laten hangen. Jeey voor mezelf hahahaha
mijn dagplanning:

ontbijt:
2 boterhammen (4)
1 el light confituur (1)
1 lght yoghurt 0% (1)

middagmaal:
2 boterhammen (4)
1kl boter (1)
2 schelletjes ww salami (1)
wortels

avondmaal:
pastaschotel met zalm* (11)

tussendoortjes:
2 kleine paaseitjes (collega trakteerde)  (2)
1 banaan
1 appel
1 sinaasappel
1 yoghurt 0%

Het receptje:
Pastaschotel met zalm voor 4 pers:


300gr verse zalm
220gr pasta
200gr bloemkool/ broccoli
2 bosuitjes
3 tomaten
150gr cottage cheese
70gr geraspte kaas 20+

Verwarm de oven voor op 200graden. kook de pasta gaar in licht gezouten water. Was de bloemkool en verdeel in kleine roosjes. Kook de bloemkool beetgaar. Snij de bosuitjes in dunne ringetjes en de tomaten in stukjes. Pocheer de zalm in licht gezouten water en giet af. Snijd de zalm in stukken. Meng de pasta met de bloemkool, de zalm, de bosui, de tomaat, de cottage cheese en gedroogde basilicum en oregano. Breng op smaak met peper en zout. Schep het mengsel in een ovenschaal en strooi de geraspte kaas erover. Zet de pastaschotel ongeveer 15 minuten in de oven tot de kaas gesmolten is.
Smakelijk.
Mogen weegdag! Hopelijk zijn de afslankgoden me gunstig gezind  hehe.Hopelijk weer geen gebroken ledematen! tot morgen?


3 opmerkingen: