vrijdag 26 april 2013

vrijdag 26 april

Dag als het mag!
Het weekend staat weer voor de deur, hopelijk valt het weer wat mee. Zondag zitten we met een 1e communicant van m'n broer, we zullen dus goed moeten plannen dit weekend.
Op vrijdag staan er, net als altijd, frietjes op het menu. Deze keer met stoofvlees. Had al es eerder stoofvlees klaargemaakt, maar deze is toch een beetje 'gefinetuned'. Receptje volgt later :-) eerst de rest van de dagplanning:
ontbijt:
200gr platte kaas (2)
30gr apple crunsh cornflakes (3)

middagmaal:
150gr koude patattjes (3)
sla, tomaat, komkommer, zilverui
1 el light mayo (1)
80gr garnalen (2)

avondmaal:
150gr frietjes in de oven (5)
Stoofvlees (150gr vlees pp) (6,5)
1 el light mayo (1)

tussendoortjes:
1 banaan
1 mignonettje ( die ik ik 9 stukjes gebroken heb)( 1)
1 peer
1 sinaasappel

Het receptje van het stoofvlees: (4 pers)
deze moet je echt proberen suuuuuper lekker !
kipfilet
2 kl boter
1 grote ui
1 sjalot
330ml bruin bier
6 kl maizena
2 kippebouillonblokjes
1 rundbouillon
1 el aspartaam poeder ( voor wie het zoet wil)
1 el gedroogde thijm

Snij de kipfilet in blokjes. Fruit de ui en de sjalot in de boter. voeg de kipfiletblokjes toe en goed doorroeren tot ze een beetje kleuren. Niet te lang want ze moeten dan nog een 10 minuutjes sudderen in  het bruin bier.
Verkruimel de bouillonblokjes over het vlees en voeg de thijm toe. Giet het flesje bier erover en strooi de lepel aspartaam erbij Goed doorroeren en een 10 tal minuutjes op een matig vuurtje laten pruttelen, onder deksel. Op tijd eens controleren of de kipfilet niet te droog wordt. De maizena oplossen in een weinig water en bij de saus gieten tot ze mooi gebonden is. Smakelijk !

Zo nu ga ik nog naar een verkoop van victoria juwelen en ik hoop dat er niet teveel lekkers op de tafels staat.
Tot morgen





3 opmerkingen:

  1. Hier zondag ook communiefeest van buurmeisje en we zijn uitgenodigd voor het dessertbuffet (maar weet echt nog niet goed hoe ik dat ga aanpakken).
    Als je in plaats van stoofvlees van kip wil gaan voor rundsvlees dan kan je dat zelfs doen op een telvrije dag ;-) het bier vervang je dan door cola zero (is tip van mijn coach maar heb dat nog niet durven proberen, collegaatje op de cursus wel en haar kids vinden het superlekker)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neeeh echt, cola zero? die zal ik es moeten proberen :D thx voe de tip

      Verwijderen
    2. Ik heb vanavond de kipstoverij gemaakt..was niet slecht,maar voor mij veel te zout...heb nochtans je recept gevolgd...
      xxxxxxxxx

      Verwijderen